alegniskennel

Alla inlägg under augusti 2013

Av Ingela o Eva - 25 augusti 2013 13:00

Idag startade dagen tidigt. Kl. 4.30 ringde klockan och 5.30 började resan till Hallstavik, den norraste delen i östra sektionen i SSRK. (Jag bor då nästan längts ner i den södra delen av sektionen) Efter 2,5 timme är Yatzy o jag framme på B-jaktprovet. Vi startar som 3e hund så vi behöver inte vänta länge. Soligt väder, fina marker, väldigt trevlig skytt som lotsar oss genom ett enkelt o okomplicerat nybörjarprov. Yatzy går som en klocka, landmarkeringana spikar hon, söket börjar riktigt bra men men hon når inte ut på djupet, vattenmarkeingarna är heller inga problem.  Bilen gick hem direkt och kl 13 var vi hemma, ibland hinner man långt på kort tid!


Vi fick en 2a denna dag. Nöjd men det var ju 1a jag ville ha.

Av Ingela o Eva - 21 augusti 2013 21:00

Idag smällde det !! Premiären för andjakterna var idag. De flesta av mina vänner var med på jakten idag men jag som numer jobbar måndag-fredag kunde inte ta ledigt. Mina hundar fick vänta till kvällen men då var det vår tur. Pigga och alerta kom vi till eftersöket och hämtade in 14 st änder. Oj vad Käck o Quinta njöt av att få forsa fram i dammen och plocka in and efter and. Scilla jobbade också bra men Yatzy förstog inte riktigt vad hon skulle göra. Hennes polätt kommer ramla ner så småning om.

 

Nu är iallafall hösten igång   

Av Ingela o Eva - 14 augusti 2013 14:00

Idag startade jag o Yatzy på B-jaktprov i nybörjarklass.

Började väldigt bra på vattenmarkerinagr på både vatten och land. Söket började bra, tre fåglar snabbt in men sen tog orken slut för Yatzy. Fy på matte som inte jobbat hennes kondition ordentligt - vi skyller på den varma sommaren  

Det blev en 3a iallafall.

Alegnis Maffiga Wincent "Sigge" och Cecilia startade också och för dom gick det bättre. Grattis till 2an !   

Ovido - Quiz & Flashcards